Wednesday 24 January 2007

Good cop, bad cop

Een uur voordat President Bush zijn State of the Union speech begon, fietste ik langs Capitol Hill. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel politieagenten bij elkaar heb gezien. Normaal staat er al op iedere hoek van the Capitol een politieauto en agenten -met M-16`s- op de trappen; gister leek het of het hele DC police department was uitgelopen.

Rondom the Capitol bevinden zich the Supreme Court, the Library of Congress en een aantal andere overheidsgebouwen. Overal brandde licht en gingen mensen naar binnen om de speech te volgen. Een soort Prinsjesdag, maar dan met DEF-CON 4 omstandigheden.















Om de 20 meter stond een agent in full battle-dress en een blik die weinig grappen leek te kunnen verduren. Ik had graag foto`s willen maken, maar niemand zag eruit of ze daar op zaten te wachten. Bovendien waren dit de agenten die je kon zien.

Waarschijnlijk gaat voor politie op een dag als gister dezelfde regel op als voor kakkerlakken. Elk exemplaar dat je ziet, moet je met tenminste 50 vermenigvuldigen om een beeld van de totale populatie te krijgen En om dan uitgebreid in mijn rugzak naar mijn camera te gaan zoeken, no thanks. (De foto bij dit artikel heb ik eerder gemaakt.)

Tijdens mijn fietstocht moest ik denken aan een artikel dat ik die dag had gelezen."In Nederland mag je "Fuck you" roepen naar een agent." Ik durfde het niet eens te denken gister.

No comments: